
Nascuda a Chicago però molt vinculada a Alp, a la Cerdanya —d’on és originari el seu pare—, Batlle ha crescut entre dues cultures. Aquesta experiència li ha donat una mirada oberta que l’ha ajudat a entendre millor la diversitat i la importància de connectar persones.
Davant més de 70 empresaris i empresàries, Batlle ha compartit la seva trajectòria i el sentit de Juno House: un projecte que beu de l’energia viscuda a Nova York —una ciutat on els somnis no tenen sostre i on l’esperit emprenedor és arrelat— i de la necessitat de crear a Barcelona una comunitat amb propòsit.
En el marc de la trobada de l’AIJEC, l’emprenedora ha remarcat que Juno House no és només un espai físic, sinó també una manera de relacionar-se i de créixer plegades. “Emprendre és contagiós”, ha afirmat, i per això defensa que Juno sigui un trampolí per al talent femení i un pont entre dones locals i internacionals. El seu missatge connecta amb la missió de l’AIJEC de crear comunitat i generar oportunitats reals per als seus socis i sòcies.
En aquest sentit, Batlle ha insistit que el veritable valor neix de la connexió i la complicitat: “Crec fermament en el poder de la comunitat, del networking amb propòsit”. I, dirigint-se sobretot a les dones presents, les ha encoratjat a no resignar-se a la falta de models: “Si no trobes una dona referent en el teu àmbit, busca-la en un altre país o fins i tot en altres disciplines… Pots acabar sent tu aquest referent per a les dones del futur.”
Un pas ferm de l’AIJEC
La incorporació de Batlle s’alinea amb l’objectiu de l’AIJEC d’incrementar la presència i la visibilitat de les dones emprenedores i directives. Segons el GEM 2024-2025 a Catalunya, la Taxa d’Activitat Emprenedora (TEA) se situa en un 9,8% en homes i un 7,5% en dones. Tot i que aquestes xifres milloren respecte a l’any anterior, encara evidencien la necessitat de reforçar recursos i iniciatives per equilibrar l’ecosistema.
Com a assessora estratègica, Batlle actuarà com a pont entre l’emprenedoria emergent i l’empresa consolidada, impulsant aliances estratègiques i implicant també homes compromesos amb generar un impacte real en projectes liderats per dones.
Sumar mirades per créixer
L’aliança entre l’AIJEC i Juno House connecta amb la missió de la nova junta de l’AIJEC: rejovenir, dinamitzar i obrir-se al món, consolidant una comunitat que aposta per la innovació, la digitalització i l’equilibri entre vida professional i personal.
La presidenta i fundadora de Juno House ho resumeix amb una idea clara i contundent: “Juno no és una moda, és un moviment”, una filosofia que impregna tota la seva trajectòria i que ara també inspira la seva col·laboració amb l’AIJEC.
Amb aquest nou pas, l’AIJEC reforça el seu compromís amb un ecosistema empresarial més divers, inclusiu i internacional, on cada professional troba un espai per créixer i compartir experiències. Un entorn on el talent suma, les mirades diverses es complementen i les noves generacions prenen el relleu amb força.