Notícies

Sant Jordi 2024 | Llibres amb ADN AIJEC

StJordi

Per celebrar aquesta diada de Sant Jordi, des de l’AIJEC us recomanem unes quantes propostes literàries escrites pels nostres socis. Manuals sobre estratègia empresarial, emprenedoria, innovació, màrqueting i comunicació, responsabilitat social corporativa… Lectures totes elles inspiradores per ajudar-nos a aclarir les idees o idear nous projectes.

 

Albert Bosch | L’explorador del futur
El darrer llibre d’Albert Bosch tracta sobre les tendències i actituds clau necessàries per a liderar el futur, partint de la metàfora i analogia de la figura de l’explorador, com a personatge que estava disposat a endinsar-se en terres que mai havien estat descobertes ni cartografiades, sabent que hi havia molts riscos i incerteses, però també moltes oportunitats, nous coneixements i experiències intenses. Viure per sentir-se viu; Esperit d’aventura; El valor del viaje i Pablo Pineda: Ser diferente es un valor. (Lo que de verdad importa) són els altres libres escrits per Bosch. Tots tenen en comú el desenvolupament de conceptes sobre actituds clau en el lideratge personal i de projectes, [+]

 

Lluís Feliu | Tarannà emprenedor

A Tarannà emprenedor Feliu ens dibuixa una base del màrqueting a l’abast de tothom amb l’objectiu d’aprendre a aplicar tècniques de comunicació i de màrqueting al món real, en qualsevol situació, ja sigui professional o personal. Aquest aterratge el fa mitjançant projectes que ha viscut en primera persona, amb la aplicació d’estratègies de màrqueting, a vegades de forma innata, altres de forma premeditada, que les ha après de la seva experiència com a director d’una agència de màrqueting i com professor de la matèria. [+]

 

Pau Garcia-Milà | 133 lecciones en 1 minuto
Vols saber com aconseguir els vols més barats per marxar de vacances? O com evitar que et robin una contrasenya? O quines seran les professions amb més demanda en un futur proper? Vols saber on trobar eines de disseny gratuïts? O com emprendre el teu propi negoci de la manera més senzilla? Pau Garcia-Milà t’ofereix la resposta a totes aquestes qüestions i moltes més. EN 1 MINUT és un canal de continguts en línia que va acumular més de 200 milions de reproduccions en els seus primers 18 mesos de vida. Tens una idea (Però encara no ho saps); Ets un gran comunicador; Tot està per fer i Optimismamente són altres dels libres escrits per Pau Garcia-Milà. [+]

 

Jorge Mas | Retail Power
Com reaccionar davant d’una caiguda sobtada de vendes? Què fer en moments d’adversitat? Com mantenir el teu negoci obert? És fàcil quedar-se paralitzat davant dels esdeveniments, però, hi ha moltes coses a fer per superar la situació. Jorge Mas elabora un decàleg de 50 accions per lluitar contra l’adversitat i la incertesa al sector del retail. Retail Power és un llibre optimista, que dona oxigen en moments de confusió. Por qué unas tiendas venden y otras no: Por qué unas tiendas venden y otras no en la era digital; Boqueria Gourmand i Barcelona Gourmand són els altres llibres que té publicats Mas. [+]

 

Alexander Phimister | El libro de la innovación. Guía práctica oara innovar en tu empresa

Juntament amb Albert Torruella, Alexander Phimister escriu aquesta guia pràctica per ajudar a establir l’estratègia d’innovació d’una empresa. Com s’organitza un departament d’innovació? Per què és important innovar a la meva empresa? Quins perfils cal contractar i quines habilitats necessita desenvolupar el responsable del departament? Més de 30 experts i responsables d’innovació aporten el seu coneixement i experiència per donar resposta a aquestes i altres preguntes que qualsevol responsable del futur d’una empresa ha de fer-se. [+]

 

Cristian Rovira | Responsabilidad Social Competitiva
L’expresident d’AIJEC, Cristian Rovira, ens ofereix en aquest llibre les claus i per crear una empresa que faci el bé amb la feina. Amb exemples i casos d’èxit promou un nou tipus d’empresa i una nova responsabilitat corporativa, però feta no només per oferir un servei a la comunitat, sinó perquè això et pot fer molt més competitiu. És a dir, es tracta de promoure accions que beneficiïn la societat no només perquè és una cosa que queda bé, sinó perquè és la millor manera d’obtenir bons resultats empresarials i ser més competitius. [+]

 

Santi Tarin, Jesús Ruiz i altres autors | Sin valores no hay gestión excelente

Aquest llibre, reuneix articles originals de 27 figures importants del món de les organitzacions a Espanya. Els autors hi reflexionen i expliquen de primera mà les seves experiències d’èxit i gestió excel·lent a través de valors com el compromís, humilitat, respecte, esforç, sostenibilitat i ètica. Santi Tarin o Jesús Ruiz, gerent de l’AIJEC, hi participen juntament amb figures conegudes com Pedro Nueno, professor de l’IESE, Isaías Táboas, expresident de Renfe, Raquel Alastruey, magistrada de l’Audiència Provincial o l’exministre Josep Piqué. [+]