Una trentena de joves empresaris s’han reunit aquest dimecres en el Dinars de Futur organitzat per AIJEC Joves Empresaris i protagonitzat per Ana Vida, fundadora i directora creativa de l’agencia de publicitat Drop & Vase. Vida ha repassat la seva trajectòria i les eines que l’han ajudada a consolidar-se com una de les joves promeses de la publicitat espanyola.
La publicista ha recordat com ja a la universitat tenia clar que volia ser empresària i dirigir el seu projecte empresarial. “Li deia a la meva mare que no volia tenir caps. Sentia que volia complir amb les meves expectatives i això només ho pots fer si tens llibertat”, ha reflexionat Vida. Després de treballar de copy en grans agències, el 2013, ella i el seu soci, David Freixenet, van decidir tirar-se a la piscina i crear aquest projecte.
La història de Drop&Vase, per a molts una de les millors agències de publicitat del país en aquests moments, va lligada a Wallapop. Ells van ser els responsables de donar a conèixer la marca. Vida recorda aquells inicis. “Amb 28 anys tens una creativitat molt valenta i gràcies a aquesta visió i que un altre jove empresari (referint-se al CEO de Wallapop) que ens va dir que si vam poder demostrar que es podia ser valent i rendible alhora, i això és el que ens omple més d’orgull d’aquella primera experiència”, recordava Vida.
Després de l’èxit de Wallapop, altres startups van començar a demandar els seus serveis, fet que els va permetre crear un codi nou que després altres marques van intentar replicar. Preguntada sobre si els pesa l’etiqueta d’agència revelació, Ana Vida afirma que no. “Ens vam passar 5 anys treballant amb una producció i una creativitat on es notava que erem una empresa liderada per joves. Ara estem en una fase més madura, treballant en tot tipus de projectes i demostrant que podem treballar per a qualsevol sector.
El Dinars de Futur és un format de trobada que AIJEC organitza des de 2021 per compartir l’experiència de joves empresaris que amb la seva feina i els seus projectes s’han convertit ja en referents.