El passat dimecres 22 de novembre la #ComunitatAIJEC va poder gaudir d’una nova trobada dels #DinarsdeFutur on va poder conèixer, aprendre i inspirar-se amb l’experiència empresarial que hi ha darrere de la reconeguda marca d’ulleres Woodys Eyewear.
Compartir conversa amb Josep Dosta ens va corroborar que parlar d’ell, és fer-ho també d’ADN emprenedor, d’humilitat i de la creença en el teixit empresarial català. Una història que, com ens va confessar el protagonista, probablement comença a casa seva on les converses sobre negocis i empresa li van anar calant fins empenya’l a fer el seu propi camí. Tot i que no va ser fins que va tenir la necessitat de portar ulleres “flotants” mentre feia Wakeskate, que no va trobar la raó d’emprendre.
L’empresari vigatà té molt clar que el seu futur no està lligat a una gran empresa i així ho va compartir amb nosaltres, afirmant que la seva previsió pels pròxims 10 anys és aconseguir que Woodys creixi “no massa” perquè el seu equip i ell mateix puguin seguir gaudint treballant sense preocupacions. Una sensació que comencen a aconseguir i que no volen deixar escapar.
Dosta ens va explicar que entre els seus plans més immediats està entrar a tot Sud-amèrica, per incrementar la seva xarxa de vendes internacional. El salt a l’altra banda de l’Atlàntic ve precedit de l’entrada, fa pocs mesos, als Estats Units i el Brasil, i es completarà amb Singapur, Indonèsia, Corea, Japó i la Xina. La sostenibilitat va ocupar també part de la conversa, a l’igual que ocupa un lloc important en l’estratègia de la companyia. El 70% de la col·lecció de Woodys està feta amb materials bio. A més, la companyia ha desenvolupat una màquina per reciclar ulleres antigues que els òptics tenen en estoc i que, un cop fosses es poden convertir en nou material per noves muntures. Un projecte encara en fase inicial però que Dosta espera poder fer créixer.
La veritat va ser l’eix vertebrador de tota la trobada, amb una conversa propera on Dosta va voler reivindicar la necessitat que el teixit empresarial de casa, les marques i empreses catalanes, es donin suport entre elles per continuar endavant. És fàcil creure, després de conèixer-lo, que aquesta manera de veure i viure l’empresa l’ha portat a crear d’una necessitat personal, un projecte que a hores d’ara, i amb només deu anys, està present a 72 països amb 15.000 punts de venda i 400.000 ulleres venudes l’any.